Prelegenci
2019
Roderick Coover Artysta multimedialny, teoretyk, profesor
Roderick Coover (ur. 1967) jest twórcą i współtwórcą wielokrotnie nagradzanych dzieł zaprojektowanych dla ekranu 2D, kina interaktywnego, utworów z wykorzystaniem baz danych, instalacji wideo, środowisk immersyjnych, publikacji online z dziedziny sztuk medialnych i platform do gier, a także pionierem w tworzeniu pierwszych form kina interaktywnego i sztuk cyfrowych. Tytuły z jego dorobku to m.in. „ The Key To Time” (2019), „Penelope” (2019), „Hearts and Minds: The Interrogations Project” (2014/6), „Toxi-City; A Climate Change Narrative” (2015/6), „Three Rails Live” (2011/3), „Catastrophe Trilogy” (2013), „Canyonlands” (2011), „Voyage Into The Unknown” (2010), „Theory of Time” (2008), „From Vérité to Virtual” (2008), „The Language of Wine: Antropologia pracy” (2005), „Cultures In Webs” (2003).
Jego prace – zarówno te operujące faktami, jak i bazujące na fikcji – łączą sztukę i badania, wykorzystując innowacje narracyjne do mówienia o współczesnych problemach, takich jak zmiany klimatyczne, migracja i wymieranie. Jego twórczość jest wystawiana i recenzowana na całym świecie przez specjalistów z różnych dziedzin: sztuki, nauk humanistycznych czy nauk ścisłych. Jego eseje można przeczytać we współredagowanych książkach, m.in. w „The Digital Imaginary: Cinema And Literature Of The Database” (Bloomsbury 2019) czy „Switching Codes: Thinking Through Digital Technology In The Humanities And Arts” (University of Chicago Press, 2011).
Profesor Filmu i Sztuki Mediów Temple University, kierownik programu magisterskiego Temple University w dziedzinie filmu i sztuki mediów, twórca programu doktoranckiego „Temple's Ph.D. Program in Documentary Arts and Visual Research” oraz założyciel programu magisterskiego „M.A. Program in mediaXarts: Cinema for New Technologies and Environments”.
Tworzył dla/był nagradzany przez m.in. Moore Institute, Dora Maar, Fulbright, Mellon, Whiting i LEF.